V rámci podnikania je kľúčovým faktorom úspechu produktivita. Podniky neustále hľadajú spôsoby, ako zoptimalizovať procesy riadenia a tým zmaximalizovať efektivitu. Vynikajúcim nástrojom na riadenie základných pracovných činností v podniku je ekonomický systém POHODA, ktorý ponúka komplexnú sadu funkcií, na mieru zostavených vo svojich variantoch. Skrýva však omnoho viac, ako iba vedenie účtovníctva či fakturácie. Nahliadnite s nami do detailov ekonomického systému POHODA a preskúmajte 5 tipov, ako vďaka nemu zvýšiť vašu produktivitu.
Program ES POHODA umožňuje prepojenia s rôznymi bankami, čo je jednou z jeho významných vlastností. Vďaka tejto funkcionalite môžete jednoducho integrovať svoje bankové operácie do systému a získať prístup k dôležitým finančným údajom priamo z jedného miesta.
Homebanking je skupina funkcií tohto programu, ktorá umožňuje vytvárať a spracovávať súbory, ktoré sú často používané na prenos údajov medzi bankou a klientom. Po správnom nastavení homebankingu je možné do programu nahrať bankové výpisy z banky zákazníka a ušetriť tak množstvo času ručným nahrávaním všetkých platieb, ktoré prebehli na bankových účtoch. Program taktiež umožňuje nahranie platieb z platobných brán PayU, GoPay a ComGate.
Po nahraní bankových výpisov do programu prebehne automatické spárovanie úhrad s dokladmi v programe– doklady sa označia ako uhradené/ čiastočne uhradené. Párovanie prebieha najmä podľa variabilného symbolu platby ale k dispozícii sú taktiež aj iné možnosti párovania platieb. Samozrejmosťou je aj tvorba a export príkazov na úhradu – zvolíte, ktoré doklady z programu majú vstúpiť do príkazu na úhradu, exportovaný príkaz na úhradu následne stačí iba nahrať do internetbankingu.
Novinkou je plne automatizované prepojenie medzi TATRA Bankou a ES POHODA. Vďaka tomuto prepojeniu sú informácie o platbách do programu sťahované automaticky. Prostredníctvom služby Tatra banka Premium API je možné sťahovať reálne pohyby na účte do programu POHODA priamo a v aktuálnom čase. Online komunikácia sa týka i SEPA príkazu na úhradu, ktorý sa v rámci služby Tatra banka Premium API priamo odosiela do Tatra banky a po presmerovaní z Pohody v Internet bankingu Tatra banky je možné vykonať aj jeho autorizáciu a podpísanie.
Skladovou evidenciou si môže klient zjednodušiť evidenciu produktov i služieb. Táto funkcia ekonomického systému je vo variantoch programu, ktoré umožňujú vedenie skladového hospodárstva, v ktorom si môžu všetky spoločnosti vytvoriť skladové karty rôznych typov. Agendy skladového hospodárstva majú využitie aj pre zákazníkov, ktorí nepracujú s tovarom.
V skladovej evidencii je možné zaevidovať si taktiež služby, ktoré firma predáva. Vďaka tomu je možné sledovať predané množstvá, ceny, zisk a ďalšie. Vhodným a efektívnym nastavením skladovej evidencie môžu podniky všetkých veľkostí zvýšiť produktivitu svojej práce, nakoľko budú mať vždy prehľad o predaných produktoch alebo službách, informácie o množstvách na sklade a informácie o tom, koľko a komu predali.
Pre efektívne využívanie ES POHODA odporúčame nastaviť si odosielanie e-mailov priamo z programu. Vďaka tomuto nastaveniu bude možné odosielať doklady bez potreby vstupovať do e-mailového klienta. E-maily sa odošlú jedným kliknutím. Takýmto spôsobom je možné odoslať hromadne všetky vybrané doklady jedným kliknutím a nie je potrebné robiť úkon na odoslanie každého e-mailu samostatne. E-maily sa samozrejme odošlú zákazníkom po jednom, podľa zadaných emailových adries na doklade.
Všetky odoslané e-maily z ES POHODA zákazník následne nájde vo svojej odoslanej pošte v e-mailovom klientovi (Outlook, Gmail a iné). Takýmto spôsobom je možné odoslať rôzne doklady ako faktúry, upomienky, objednávky, výplatné pásky a podobne.
V POHODE je taktiež možné vytvoriť si e-mailové šablóny. Vopred si dokážete nadefinovať text a prílohy s ktorými budú e-maily odoslané. Takýmto spôsobom môžete ušetriť čas pri odosielaní e-mailov a nemusíte text zakaždým prepisovať. Prílohy e-mailu tvorí doklad, ktorý sa odosiela ale môžu to byť taktiež aj rôzne iné prílohy ako napríklad marketingové materiály.
Pri využívaní programu je nevyhnutné mať správne nastavené globálne nastavenia v každej účtovnej jednotke. Taktiež je potrebné dbať na užívateľské nastavenie a prístupové práva. Vhodnou kombináciou týchto nastavení docielite efektívnejšiu a rýchlejšiu prácu v programe a budete veci robiť automatizovanejšie, čím sa zminimalizuje chybovosť a zvýši efektívnosť práce.
V ES POHODA nie je potrebné robiť veci dvakrát. Po prvom zadaní dokladu, napríklad objednávky, je možné všetky ďalšie súvisiace doklady vytvoriť zopár kliknutiami. Záznamy sú teda logicky prepojené a nadväzujú na seba. Preto môžete takýmto spôsobom okamžite vidieť väzby medzi dokladmi.
Ekonomický systém POHODA ponúka skutočné komplexnú sadu nástrojov a funkcií, ktoré zefektívňujú operácie a eliminujú manuálne úlohy. Implementovaním týchto tipov do prevádzky systému môžete získať efektívnejší a produktívnejší organizačný chod vášho podniku. Osvojte si silu ekonomického systému POHODA a presvedčte sa o jeho skutočne širokých možnostiach.